★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Fredag

Ja men vi gör väl ett inlägg igen. Va ju ett tag sen.
Idag föddes våran sista göingeget. Även denna gången en flicka. Mamma Yin är super duktig. Och där oxå bara en killing. Precis som alla de andra göingegetterna.
Så nu har vi 5 getkillingar med deras 5 mamma. Och 2 bockar. Så sammanlagt 12 göingegetter.



En afrikansk dvärgget kvar som vi väntar ska killa. Joline. Får se när det blir. Mjölk har hon haft ett bra tag, även svullen o flytningar.. Så vi fortsätter vänta 🥰 
Ja men sen har vi även Becky kvar som är afrikansk dvärgget. Hon kommer få stanna kvar här som våran extra hund. Kommer inte betäcka henne mer pga hon fick de små killingarna som tyvärr dog. 😥 








På lördag  ska vi hämta 5 söta getkillingar, de är av rasen svensk lantrasget. Jag hade gärna köpt 5 till då de hade 5 till flickor som skulle flytta. Men mannen vill börja med dessa.. Nu måste vi bara hitta en pojke till dem 🥰  blir en lång färd på lördag då det är ca 3 timmar bort med bil o släp.

Myskankorna lägger ägg o jag har 4 ägg i kläckaren som är befruktade o har kläck i helgen. Såå spännande. Nu vill jag komma igång med att kläcka fler ägg. O har även några på kö som vill köpa både ägg och ällingar. Får ägg varje dag men har ingen maskin så kan ej lägga i dem. Men tänker det ska läggas i helgen. Då jag har en annan som jag flyttar över de ägg som redan ligger i maskinen..
Men ack så sura ankor man har nästan varje dag. Se vill ju ut o röra på sig. Dumma fågelinfluensan 😡


Och barnen, ja men det går bra har äntligen fått en tid till bup med theo. Om exakt 5 dagar så har vi tid där för första utredningen. Men tyvärr så sker den med videomöte.. Får väl se hur det går. 
Sen även ett möte med samsynk o skolan den 13. Även spännande det.. 
Utbrott väldigt ofta o vissa dagar så orkar man ej ngt alls. Man e helt slut.. Men denna veckan har varit bra. De har påsklov o jag skulle ha jobbat men är hemma pga 2 förkylda barn. O ett utbrott på Iaf 4 dagar. Men det va oxpndet värsta hittills. 😥 
Det e så tufft för både han o oss o även syskonen. Usch va de lider just nu. Ja men vi alla gör det.  Går ej beskriva hur det är.. 👎 Orken e helt slut vissa dagar. Men hur tufft det ändå är så är mina 4 pojkar det bästa ❤️❤️❤️❤️ 

Jobbar på gör jag. Trivs riktigt bra o tycker det är roligt. Hade bara hoppas det hade varit en fast tjänst o mer tider.  Men ett jobb är det Iaf. Det är väl ändå det viktigaste i dessa tider Isf. Då jobb ej är en självklarhet.. 

Gaah.. Sova måste jag väl oxå göra ngn gång.. Haha.. Har hållit på med vetwn så nu e dne klar o möblerat hemma så värken i benet e totalt.. Jävla  diskbråck som ska bråka när man rör sig för mkt.  Så tablett intagen. Smärtan borta men negativt att man blir pigg av den.. Jaha men sova måste man ju.. Så säger väl god natt här med några bilder från sista veckan 

Nattiisss 💤






Kommentarer
Postat av: Marianne

äntligen lite nya bilder.

2021-06-11 @ 09:54:19
Postat av: Marianne

hej dags att skriva i din blogg. kram mamma.

2021-12-22 @ 17:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0