★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Svar till Angelica

Angelica Om: Bugabo Cameleon
Jag är nyfiken på hur du upplever att Cam funkar på grusvägar och så tex på långa promenader? =) 
Och eftersom din store kille är ungefär lika gammal som min store sp undrar jag om du ska ha syskonvagn? Vi har haft men har precis sålt den för vi var inte alls nöjda med den. Men trots att han är 3,5 år så saknar jag att inte kunna gå ut på på ha promenader eller gå in till stan (ganska långt så han orkar inte cykla eller stå på bräda hela vägen). Men känns samtidigt kanske lite onödigt att köpa en annan nu.
 
Svar : Jag har ju ej kört den nu med bebis i , men hade den ett tag när sonen va ca 2 ½ år o tycker den funka bra, hade inga problem men så gick ja ej på skogsvägar heller, men denna gången har ja vinterhjul som kommer användas flitigt o troligtvis då vi går i skogen o på långpromenader, "längre än 5 km"
 
Jag har planerat att INTE ha syskonvagn då sonen går en hel del, men kommer kanske till våren/sommaren köpa en mkt billig syskonvagn då lillebror kan sitta upp. För kommer säkert vilja ut o gå med båda pojkarna lång runda. Men det tar jag då. Stora killen kommer va 3 år o 9 mån när vi isf skaffar syskonvagn. Är gammalt men tänker att vill ja som ja skrev gå en långpromenad med båda barnen då sambon jobbar så är det nog smidigast med en vagn där båda kan sitta för en ståbräda där stora killen frå stå i kanske över en timmes tid, kan bli jobbigt, o likaså om han ska ner o gå lite då o då.  Men det tar vi då :) Oj va snurrigt formulerat ;) Men hoppas du förstår.. :)

Men om du kan o vill ha syskonvagn ifall att så finns dte ju super billiga vagnar ute ex babytravel, mm.. visst kanske ej den bästa vagnen o köra o tar mkt plats men ibland får man tänka på annat om man vill ut med båda... 
 
Tåls o fundera på :))



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaret!
Det var just en Babytravel vi nyss sålde. Har haft den sen lillebror kom och fick nästan tillbaka det vi köpte den ny för så vi passade på lite av den anledningen också. Men den var fruktansvärd, bredden var väl inte det värsta men den var ju så låååång så den kändes stor som ett ufo och bara extremt klumpig och jobbig. Och jag tänkte just så att man får väl stå ut men det gjorde jag inte längre nu hehe =)

När jag sålde den så tänkte jag att jag bara behöver lägga till lite och köpa en beg Mountain Buggy Duet för den vill jag egentligen allra helst ha men nu velar man fram och tillbaka eftersom det trots allt är en del pengar. Man får nog iofs tillbaka det mesta när man säljer den men ändå.... Vi har provat det och sonen får plats. Kikar lite på P&T också de kan man ju få beg billigt men vet inte riktigt med den modellen.

2012-11-27 @ 17:09:41
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/angelica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0