★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Vct & Öron-näsa- hals kliniken

Igår tog vi en tur te vct i Getinge där de kolla både öronen, halsen, ja dte mesta o läkaren sa att hon va 100% säker att det va halsen då han hade fullt med vita prickar o va mkt svullen, men provet visade neg (ja tror de inte lyckades ta ordentligt därav neg prov) Men läkaren tyckte iaf vi skulle in o kolla upp varför han har så hög feber o ej äter o dricker som han ska. Men då va det öronen hon va orolig för då han hade haft problem med dem innan. Så Sagt o gjort kvart över tre hade vi en tid på sjukhuset o vi kom dit o de kolla öronen men inge där, o kolla halsen, två läkare fick kolla för o va säker plus den ena behövde hjälp o ta väck skit i Kewins öra för o kunna se ngt, men de bekräftade va ja trodde att dte va halsfluss. De sa att antingen så lägger de in honom för observation eller får vi åka hem o se över i några dagar o sen åka in te barnakuten om han ej blir bättre.. Sagt o gjort vi åkte hem med penicillin o nu hoppas vi bara den ska hjälpa.. Men inatt har varit en hemsk natt både för oss o för Kewin, han har knappt sovit ngt alls då han haft mkt hög feber(hur hög vet jag ej då jag ej tempat honom men känner på hans kropp att det är alldeles för högt) han har gnällt, druckit mjölk/ vatten sovit fått pandoil om vartannat men ändå försvinner ej febern.. nu ligge rhan o sover i min säng.. o hoppas att febern vill gå ner.. o att han vill äta..

jobbigt med sjuka barn o speciellt kewin som har haft en hel dle problem med maten o han egentligen inte får gå ner mer i vikt.. men han har iaf (enligt en vuxen våg plus kläder) gått upp o väger ca 9,5 kilo, så 700 gr har han gått upp, sist vi vägde va på 15 månaders kontrollen..

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja om man trycker fram ryggstödet framför suffletten blir ryggläget rakare. Men då kan man ju inte ha suffletten "framfäld". Men det fungerar bra tycker jag. Min dotter gillar den väldigt mycket verkar det som. Ja, men kolla upp färgerna, jag kan ha fattat fel. Ha en bra dag!

2011-01-04 @ 11:54:09
URL: http://caroline-thisismylife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0