★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Vinter overall

Didriksson 799:-


Lindex Fix 699:-



Kappahl 699:-



Polarn o. Pyret 895:-

 

Tänkte lite som att både Kappahl och LIndex är egentligen billiga men deras overaller kostar ju lika mkt som dyra märken gör ?! Förstår inet det.

Just nu låter dte år Didrikssons overall, både snygg o den verkar *va ja hört* vara en riktigt bra overall..

 

Pops babyoverall fick hamna här med, har provat den, visserligen i strl 74 men den va ok,o tycker om muddarna vid händerna, finns i större strl de barn overallen i turkos o andra snygga färger men de är från strl 86 o uppåt o dte blir ju för stort för Kewin.. Hmm fundera vilka som har didrikssons overall i strl 80 i halmstad. tror ja ska ringa runt, måste ju prova den, eller beställa på nätet, få hem den o prova sen kanske dte blir en retur. hmm fundera .. !!

Har provat kappahsl i strö 80, dne gröna o den satt super på sonen. så den e oxå lite aktuell, men tycker dne e för dyr för o va kappahl ?!

 

Sen måste ja ta o fixa en skaljacka /regnjacka till sötisen, blir en pop men får vänta på pengar först ;) o har ej hitatt ngn snygg i rätt strl på tradera. blä. tror faktiskt det blir en enkel svart, passra ju till allt :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mmm det är vääääldigt dyrt med overaller.. jag köpte en på loppis för 20 spänn som va oanvänd. På lördag är det barnloppis här i Ljungby så då kanske man kan fynda lite:) Blir juh knappt slitet i så små storlekar heller å oftast behövs två st så då kan man köpa en dyr och en begagnad:)

2010-09-12 @ 12:46:14
URL: http://pernillaswedman.blogg.se/
Postat av: sandra

jag köpte vinterkläder på ullared till melina å de är jätte bra kvalität på de.. vind å vattentät.. å inte så dyra heller.. köpte två vinterset till henne för 550 kr..

2010-09-12 @ 13:32:19
Postat av: sandra

den kvaliteten dom har på dom kläderna jag köpte är jätte bra.. bra material å så med.. tycker jag.. jag har 86 i den ena å 86/92 i den andra.. jag tycker de är bättre å ha lite större i och med dom ska ha kläder under å sen kan dom ha den längre med tanken på att de va en lång vinterförra året..

2010-09-13 @ 09:44:49
Postat av: sandra

melina kommer ha dom på dagiset.. de finns ju karboreband på dom så man fixa de lite å som du sa vintern har ju inte kommit än.. dom hade en del fina overaller i 80 tror till och med att de va mumin på dom dom hade iaf en del nu när jag va där..

2010-09-13 @ 10:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0