★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Riktigt jobbigt

Åkte ju in så ja skulle göra glukosbelastningen vid åtta innan vi skulle på föräldrautbildningen, drack det dära äckliga söta. o det gick bra men sen satt vi oss med alla amdra i rummet o skulle kolla på film.. började må dåligt, mådde illa o huvudet snurrade så ja fick gå ut en stund, va ute kanske fem till tio minuter sen gick ja in igen o satt mig, men kunde bara sitta några minuter sen va ja tvungen o springa på toa o spy, precis man hann, o huvudet snurrade så ja höll på trilla ihop med.. usch va hemskt det va.. berodde iaf på glukosbelastningen.. kan visst bli så ibland, men vi fick avbryta föräldrautbildningen o så glukosbelastningen med.. tråkigt med föräldrautbildningen men ja går dit nästa vecka då det e sista gången.. fick en ny tid till glukos.. en 1 juli o sen gick vi ner på stora torg o satt oss o tog dte lugnt, fick bara i mig en lite mer o mådde lite bättre men ej bra..

gick tebaqx te bm vid elva då ja hade tid hos henne.. o hon hade pratat med en läkare om detta o de tyckte att ja inte ska behöva göra ngn mer, för mina prover har ju sett bra ut o ja va ju bara på gränsen i början av graviditeten för att behöva göra det.. skönt man slapp genomlida det igen..

Mitt blodtryck va bra o hon kände att bebis hade lagt sig med huvudet ner   Vet inte riktigt va man säger, fixerad men ruckbart?! tror ja det heter iaf.. o hopn tyckte att det va på tiden att vi börjar fundera över förlossningen hur vi vill ha det o så beställa en tid för o komma o kolla på förlossningen & BB, helst nästa vecka.. låter ju lovande.. nu börjar det närma sig..

Frågade oxå angående varför det känns obehagligt att kissa men hon sa att det kan va för att bebis ligger o trycker på, o att ja kanske e på väg o få uvi.. så på måndag ska ja in med kisseprov o så får vi hoppas det ser bra ut :)

Fick nya tider, så de ja har nu är:
  • 18 Juni 2009 kl 10:00, sista gången hos min bm
  • 1 Juli 2009 kl 10:00 hos en ny bm då min gått på semester
  • 10 Juli 2009 kl 13:00 hos ny bm då min gått på semester..

Åker te mina föräldrar idag så kommer kanske inte skriva förrän söndag eller måndag..

ha en fin fin helg för det ska ja ha

Kommentarer
Postat av: Ina

Åh nej gumman inte svullna fötter fy så jobbigt. Jag led helvetets kval med mina fötter och det ända som jag kunde gå i var ett par för stora foppa tofflor. Kan trösta dig med att det försvinner rätt fort när bebisen är född.

Inte många dagar kvar nu :)

Kram

2009-06-08 @ 10:31:51
URL: http://mumfor2.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0