★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Helgen

Har varit bra o vi ska åka hem idag, är fortfarande kvar här då pappa ska köra hem oss, o han jobbar nu.. så dte blir senare ikväll.. men det gör inge bara vi slipper åka buss..

Har tagit en hel del bilder så lägger in dem imon när det orkas med, är riktigt slut i kroppen. o troligtvis fixerade sig bebis helt i lördags.. men vet ju ej säkert förrän ja ska te bm igen då hon får kolla.. men mådde riktigt dåligt men det försvann efter ett antal timmar.. jobbigt va det men det e bra nu förutom att ja får blodtrycksfall ngn gång ibland, o mina fötter o ben börjar bli riktigt svullna, kännse jobbigt att bara använda sandaler..

på torsdag blir det den sista föräldrautbildningen, tror ja ska gå dit, missade ju första o den i torsdags med då ja mådde dåligt efter glukosbelastningen.. :( Men tror ja kommer gå, känne rja vill ha lite tips inför förlossningen o va man bör tänka på.. ska kanske sätta mig o börja knäpa ihop ett förlossningsbrev.. Har ni några tips?? ska oxå börja skriva va ja ska ta med mig, så man ej glömmer ngt..

Kommentarer
Postat av: Tessan

ja du lite tips om vad som ska tas med till tiden på bb::

sköna kläder som mjukiskläder, hygienprodukter,en morgonrock om du har det,amningsbh,kanske några underbyxor då du ska åka hem så slipper du de där "sexiga" man får på bb =)

lite bebiskläder,vet inte hur halmstad har med blöjor men både i ljungby och växjö fick jag blöjor till barnen.du behöver ju såklart din journal med dig=) och patientkortet..och sen ett lager med bindor hemma för man blöder en hel del efter förlossningen i ett par veckor..ja de va nog de jag kunde komma på.man får ju ett papper från bm om vad man ska ta med sig..visserligen stannade jag bara 2 nätter då jag fick rejäl hemlängtan och det fanns inget att göra på bb..man var blyg och ville knappt störa de andra nyförlösta mammorna..jo tidningar om du vill läsa ngt eller be din sambo fixa det åt dig när du ligger på bb=) det fick min karl göra åt mig =)

det finns säkert mer tips men detta var vad jag kunde komma på nu=)

tiden bara rinner iväg så fort nu.snart ligger du där och krystar=) hihihi hoppas allt är bra med dig och den lilleplutt som ligger i maggen;)

kramis

2009-06-08 @ 12:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0