★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Onsdag

O hade en jobbig dag igår då värken i magen tilltog o blev värre, men kollade upp och det är bara växtvärk som min bm sa, den försvann , eller blev 100 ggr bättre framåt kvällen igår, men har iaf haft en svår natt med knappt ingen sömn alls. Kanske man ska ta o vila lite på dagen ? Men jag är ju inte trött på dagen heller, så man lider iaf inte av sömnbrist utan ja får nog den sömn min kropp vill ha just nu.

Älsklingen har fått löneförhöjningn efter bara en månad på det nya jobbet :D De är så pass nöjda med det han gör och att han ställer upp o jobbar över, han har aldrig sagt nej till att jobba över då vi behöver pengarna plus att han älskar det han gör, så 1500:- mer i månade från och med nu i april blir det. Underbart , plus att han får all sin övertidsersättningn nu med, då han måste ta ut den tills det blir över 200h. men det e han säkert uppe i när sommaren närmar sig, eller ja han får ju ej ledigt direkt men de betalar ej ut mer än 200h i överitd utan resten får han ta ut i ledighet o då på vintern :) Så då blir han oxå hemma med barnet
Så härligt !!!!

I helgen ska han kanske jobba, blir det så bara på fm, o sen ska vi te brio o köpa en gosig filt ja vill ha te bebisen, o sen till djuraffären då vi ska köpa en sk kastare med tennisbollar så man slipper sparka fotbollen utan kan kasta bollarna istället,. hundarna älskar det o de får springa lite mer än innan, ja orkar ju ej ut o gå med dem så mkt eller sparka fotboll så detta e smidigt, vi har ju haft en innan så vi vet att dem älskar det

Sitter här o väntar på att försäkringskassan ska ringa, jag chattade med dem angående föräldrapenningen o hon sa att de ej fått in mitt moderskapsintyg, skickade det ju bara igår, men om jag har bråttom så kan de ansöka om föräldrapenning eller va hon nu sa om ja ringer dem, iaf ja hade köplats 200 o det va väntetid i en halvtimma så de ringer upp mig ngn gång .
Tänkte man kan ju alltid försöka, för det e ju bara en månad tills ja vill börja ta ut fp så det e lite bråttom med det tyvärr, tycker ja fick mitt moderskapsintyg sent, men egentligen inte om ja nu hade valt att vänta ta ut fp först när barnet kommer, men ska ha det från och med Maj så.. Får se va dem säger


Imon blir det vet med Tirill, ringde igår o beställde tid för återbesök o ska dit halv tre, får hoppas allt ser bra ut och att infektionen har lagt sig, men ja e lite orolig för att den ej gjort det..  Pratade med Agria oxå o de hade slarvat bort våra papper som vi skickat in, man blir ju smått förbannad, för ja pratade med dem förra veckan o då kunde de se de papprerna som ja skickat in o att ja skulle ringa nu denna veckan som ja gjorde igår, tycker det e riktigt dåligt av dem.. Så de sa att det ska funka o direktreglera iaf fast det ej e klart.. o ja pratade med Slöinge, de kunde hjälpa mig o de skickar mina papper direkt därifrån istället.. TACK!!!!

Kommentarer
Postat av: Ina

Vilka fina bilder! Gillar skarpt Laban kläderna du köpt till bebisen.

Hoppas det e bra med dig o magen.

Kram Ina

2009-04-01 @ 21:15:58
URL: http://mumfor2.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0