★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Vill INTE va gravid längre !!!

Vill du ej lyssna på gnäll så sluta läs nu ;)
 
 
Åhh sikken hemsk natt.. eller ja de senaste nätterna har ej varit roliga alls, o idag är andra dagen ja vaknar med huvudvärk. Plus idag ska sonen med va hemma då han ej e på dagis idag.. Men alvedon intaget o hoppas det ska hjälpa. Hoppas bara det är "vanlig" huvudvärk.. 
Istället för att skriva huller om buller inlägg så gör ja såhär ;)
- Huvudvärk
- Ont i ryggen, mellan bena, blygdbenet, ja överallt från bröstet o neråt värker det.. :/
- En son som ska väcka mig stup i kvarten hela j*vla nätterna, och som de två sista nätterna kissat igenom blöja o pyjamas :/
- Jag vaknar o får skit ont på blygdbenet så fort ja ska vända mig o måste då oxå gå o kissa, o detta händer minst 1/timmen... 
- En sambo som gnäller så fort han ej tycker det passar honom o säger ja att jag varit vaken nästan hela natten, så får ja tbx, ne men det har du ej varit, ja har ej märkt det.. nehe.. du kanske sover.. åhh..
 
 
Så nu får gärna tiden gå supersnabbt för nu vill ja ha ut ungen så allt kan bli "normalt" igen fast aj vet det ej kommer bli det då det kommer va en krävande bebis som vill ha mat på natten , dagen.. ja.. men iaf då kanske man slipper ha ont, plus ja kan äntligen börja träna igen.. för nu börjar vikten stiga o det gillar ja inte.. Usch.. har 10 kilo kvar tills min max vikt.. sen får ja ej gå upp mera :/  
 
Plus ja måste börja köpa saker snart så ja slipper göra det senare då allt börjar bli jobbigare med kroppen, o jävla sammandragningar så fort man gör lite fel rörelser eller har rört sig för mkt :/ 

Börjar fundera över jul, nyår, sambons födelsedag o pappas födelsedag, Ellas födelsedag.. Åhh .. kanske skulle skita i allt.. för börjar bli nojig att åka hemifrån o sova borta när ja har mindre än 6 veckor kvar :/ Men julen kommer vi åka bort två nätter som det ser ut nu, då till min syster. Längre åker vi ej. Då närmsta sjukhus är halmstad o minst 1 timmes färd, o med tanke att det tog ca 4 timmar från att mina värkar verkligen tog fart till kewin föddes så vill ja ej va längre bort från sjukhuset..  vet ju att många har långt till sjukhus men har man sj nära, max 25 min dit så blir det en annan sak..  Hmm men bb väskan kommer iaf följa med första gången vid jul. Sen när pappa fyller år har vi nog bestämt oss för att bara åka o gratta honom över dagen o sen åka hem o då följer mamma med som ska va här o ta Kewin när nu bebis bestämmer sig för o komma, sen åker hon hem när bebis fötts o sen får hon komma tbx när Tias börjar jobba igen, just för att ja ska lyckas få det att gå ihop den första tiden med Kewin.. Men en vecka stannar hon max efter bebis kommit.. Men allt det tar vi då.. Först ska vi få en frisk o go pojke

Jaha ett jävla gnällande blev dte men det e ju min blogg ;) Kommer säkert få en massa dumma kommentarer men fine.. 
 
O ja jag VET att det säkert kommer gå bra o ordna sig, men som gravid så e man alltid nojig, ja ni som varit det vet ju ;) 

O ang vagn så blir det nog med 100% säkerhet en Bugga :) Har hittat en ja vill ha men får inge svar, eller jo ett svar sen lova dem o mejla fler bilder på vagnen igår men har ej hört ngt mera. Så hör ja inge mera idag så ska ja prova ringa dem om de nu hade ett nr tillagt i annonsen..


Till bm imon med o kolla så allt står rätt till.. Lite nervös faktiskt , men vet ej varför ;) Det hör väl till..
Dumma jag som är mer nojig nu än ja va med Kewin i magen.. Konstigt tycker ja !! Ska man va nojig så e det ju första gången..
 
O lillebror ligger o sparkar så långt ner han kan komma.. :) Hopplösa sparkar så ja får springa på toa stup i kvarten.. Känns oxå som att han nu ligger med ryggen på min högra sida, o sist på ultraljudet låg han på min vänstra.. men fortf med huvudet neråt känns det som..
 
Älskade lillebror nu får tiden gå fort så vi får träffa dig o se om du e lik din storebror 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

låter inte bra du får ta det lungt kram <3

2012-11-07 @ 07:37:57
Postat av: Johanna Makkinje

Först och främst vill jag säga grattis till erat lilla underverk!tt
Sen ville jag bara fråga angående fina foglossningar om blivit erbjuden någon tens apparat? Jag hade svåra foglossningar från början av graviditeten med Milo som bara blev värre och värre, mina satt som dina i bäckenet och även i hel del i ryggen. Och även om tensen inte hjälper mot bäcken smärtorna så var den helt underbar för ryggen och hjälpte mig massor så man iaf slapp ha ont överallt för det är hemskt och tar bort så mycket av glädjen över att få vara gravid. Sen en annan sak som hjälpte mig var att sova med en kudde mellan mina knän på nätterna, tog inte bort alll min smärta från bäcken och höfter men det hjälpte lite iaf. Hoppas verkligen du hittar något som hjälper dig, för vet hur det är och det är hemskt rent ut sagt!

Kramar Johanna

2012-11-07 @ 14:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0