★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Helgen :)

Haft en supder duper bra helg i form av syster med familj o mamma o pappa här ♥

Fredagen kom min syster med familj, visserligen inte förrän efter åtta, men vi fixade tacos medan männen bablade skit och barnen busade ;)
Vi kom ej i säng förrän efter elva likaså barnen, sen upp i tid på lördagen då vi skulle iväg o kolla på Traktorpulling utanför Laholm..
kewin älskade det då det va maskiner överallt.. men mkt lerigt va det ;) :) Tur man tog på sig kängor o oömtåliga kläder..
Fick åka hem vid två tiden då pojkarna va så trötta att de somna på bara nån minut efter att vi börjat köra hemåt medan den minsta pojken vakna då han sovit sig genom allt oljud, men så hade han oxå hörlurar ;)

Väl hemma tog jag o syster med oss Diezel och Zima på en joggingrunda på 4,26 km.. Gick super bra o går så mkt "lättare" när man har ngn anna som peppar en att fortsätta springa fast att man bara vill lägga sig ner o sova ;)
Väl hemma så blev det tända i pannan för o få dusch värme, blev matlagning i form av lax i ugn men philadelphia ost på som va av smaken vitlök o örter, till det god sallad och kokt ris.. Super gott o all mat gick åt :)
Kewin somna i hyfsad tid och sen åkte syster med familj hem :( Och runt nio åkte mamma o pappa hem :(

Idag "söndag" blev det först städning hemma iform av disken o tvättning, sen in te stan då sambon skulle köpa ngt till pannrummet, o vi tänkte äta när vi ändå åkte iväg, blev oxå en tunnare mössa till Kewin, hade ju en check på 50:- på Kappahl o hittade en fin mössa där i fleece foder med stjärnor på i blått o rött , kosta egentligen 79:- men fick betala 30:- Så en hyfsat billig mössa :))

Hem o sambon har bytt till vinterdäck på bilen, tvättat o fixat klart i pannrummet, jag dammsög, fixa tvätten, o sen tog jag mig en tur på 4,83 km helt ensam.. passa på när solen skiner, det känns nu kan jag lova, vaderna gör lite ont fast jag stretchat, men o andra sidan ska det juy kännas att man rört på sig ;)

Imon blir det ringa vet o hoppas på att få en tid redan imon för o få kolla Tirills öra, antingen blodöra eller bara ett mkt  svullen öra iom öronskabb eller liknande :( 

Bilder är tagna, inte så många, men ngt, men de får kommer senare i veckan d jag nu ska slänga mig i soffan, o va där tills sängen kallar.. Men o andra sidan hade det inte varit dumt att inta den redan nu ;) Men risken e väl att man vaknar för tidigt då :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0