★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Ont i nedre delan av magen?

Funderar lite varför jag får extra ont i nedre delen av magen så fort jag får mens o tar de tabletterna??
Sökte på både magsår och magkatarr men då skulle man ha ont i övre delen av magen.. hmm så tips.. ngn som vet va det kan va, e inte mensvärk utan jag har både mensvärk och detta som nästan e som kramper ibland, o det svider o hugger till i magen..

Ska iaf ringa gynekologen imon o höra med dem om dte nu kan va tabletterna ja tar för mensvärken.. o sen kanske be att få en tid till vct istället. får se va de säger.. men ska ringa iaf..

Kewin ligger  o nannar i sin säng, idag fick han besök av sin farmor, de gick ut en runda i det fina vädret medan ja satt lite vid datorn, la en tvätt i maskinen o kliptte färdigt gräset.. de va ju bara borta ca en halvtimma så bra gjort av mig ;)

Ne nu ska ja kolla lite på familjeliv , o sen kanske tv en stund sen sova.. sambon kommer ej hem inatt heller då han jobbar sent så då sover han hos sin mamma, faktiskt e det skönt att va ensam hemma, visst på dagarna har man det tråkigt men nu på kvällarna o nätterna e det ganska skönt ;)

Edit: Glömde självklart tillägga att jag tar dessa mot just mensvärk, har både mensvärk då dessa tabletter inte hjälper så all mensvärk försvinner, det är just nu naproxen plus en alvedon, och får oxå ont när jag tar orudis, det är typ samma.. :/

Kommentarer
Postat av: tina

vad är det för tabletter?? har du kollat biverkningar?? exvis alvedon har biverkan: huvudvärk:/

2010-06-02 @ 21:31:11
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
Postat av: johanna

det är inte magkatarr eller magsår. det kan vara vanlig mensvärk jag har oxå så

2010-06-02 @ 22:00:01
URL: http://ljungbyflicka.blogg.se/
Postat av: Eva

Det är pest med mensvärk! Jag tar alltid 2st tab.25g Diklofenak T+ 2st Panodil och de fungerar super bra på mig. Hoppas du blir bättre : )

2010-06-03 @ 04:24:14
Postat av: tina

har bläddrat i fassen och båda läkemedlen har magsmärtor som vanlig biverkan, mer än 1 av 100 får magsmärtor. såg att naproxenen är en analgetika, dvs lite starkare sort, då gick min tanke till en tablett som heter tramadol, jag har den vid min ryggvärk, har du fått prova den?? du har även dexofen den är något svagare. du skulle kunna ringa till malmö lasarett, de har en specialinriktad smärtklinik, jag har fått hjälp från dem de är jätteduktiga o bra o ha med o göra...:)

2010-06-03 @ 06:11:18
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
Postat av: Åza

skulle nog iaf lägga en femma på magkatarr. Beror ju på vart problemet i magen är, vart det gör ont. Mitt ena magsår sitter ju i tarmen å då har jag inte ont i övre delen av magen utan mitt i eller nedre. Får du ont när du trycker över där det svider?? Då kan det absolut vara magkatarr eller en överkänslighet mot tabletterna. Mediciner är starkt å får man ont av de ska man nog dessvärre leta efter något annat=(. Ta hand om dig! Kram

2010-06-03 @ 07:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0