★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Ryggvärk & Sammandragningar :/

Va ju hos bm idag o allt gick bra Sf måtten låg på ca 33, o hjärtljuden på bebis åg på 152, han ligger o har det gott där inne men e riktigt trångt nu o det känns :/ Jobbigt till tusen, o så j*vla ont det ska göra när hon ska trycka o känna hur bebis ligger.. O han e helt fixerad med Vet att det ej e ngt tecken på att det sätter igåpng tidigare men hoppas kan man ju alltid göra ;)  Fick oxå en tid för återbesök när bebis kommit så man slipper tänka på det sen, skönt o redan ha en tid

Sen ja varit hos bm så har sammandragningarna kommit oftare, nu den sista timmen har de avtagit men innan fick ja många på raken, fy jobbigt, men de gjorde iaf ej ont.. Men har haft ryggvärk, det kan ja ju tala om gjorde ont, o det kommer o går, o höfterna, runt magen o så i låren.. hmm.. men det kanske e normalt?! E la kroppen som förbereder sig inför kommande förlossningn.. kan ju hoppas det betyder att bebis kommer tidigare?! Men vet oxå att dte kan dröja.. hmm..  Iaf hoppas gör ja :p

Datorn har kommit så imon ska ja hämta ut den om nu inte konsum mot förmodan skulle ha stängt men det  tror ja inte.. de skickade den imorse så det gick riktigt fort måste ja säga

Mamma o pappa har varit här o vi har fått hem en ny gräsklippare, sålde ju vår walker..
fick oxå hem min svarta snygga skötväska, o så lite kläder från syster o annat som mamma köpt..

De ringde idag från Lekcenter i halmstad o bärselen hade kommit så kan hämta ut den o babygymet när som.. blir nästa vecka då ja fått pengar.. Längtar !!

Kommentarer
Postat av: Tessan

när du får förvärkar så att de gör ont försök att fokusera på andningen..andas in genom näsan och ut genom munnen.det hjälper.jag gick aldrig ngn föräldrarkurs det var min mamma som hjälpte mig med andningen då jag skulle ha min äldsta flicka och nu när jag skulle ha minstingen så gick jag runt här hemma och andades som bara den men detta hjälpte mig oerhört mycket..enligt min gamla bm så lär de inte ut hur man ska andas längre..men försök att fokusera på andningen istället för att gråta=( jag vet att det gör skitont men tänk positivt iaf att snart är det hela över och ni har er son i famnen sen =) men om du känner dig osäker kontakta din bm och fråga eller ring direkt till förlossningen och berätta för dom hur dina värkar sitter.jag hade iåförsig en ganska så lätt förlossning nu med den minsta.jag var öppen 5cm redan en timme efter att vi kommit in till förlossningen.och det tack vare att jag väntade och höll ut och andades som en tok här hemma..Men jag hoppas att allt går bra med er=) håller tummarna för er=) glad midsommar på er=)

2009-06-19 @ 18:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0