★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Orka...

skriva hur man mår när dte finns personer som alltid måste va värre. :/ Mår ja så dåligt så måste hon må dåligare.. kan det bero på att hon e längre gången elller vad? bara så irriterande hela tiden, man vågar ju knappt berätta hur man mår, går inte prata om ngt alls längre :/ SÅ jobbigt!!!

iaf nu tänker ja berätta hur mitt senaste dygn varit iaf Inte det bästa hittils då ja troligtvis börjar få foglossning så här pass tidigt :/ O huvudvärken vill inte släppa heller för den delen :/ Blivit lite bättre men inte försvunnit helt .. magen börjar iaf växa nu :) Hade ju gått ner sist ja vägde mig på mvc så magen växer inte pga för mkt onyttig mat iaf .. hahah bara det känns skönt.. men känner mig fortfarande tjock.. vill ju ha en bebis mage.. mkt man funderar på kring det där om magen. kommer man ens våga visa sin mage med lite snyggare kläder när man gått längre i grav eller kommer man alltid känna som så att man känner sig ful o tjock??? ngn som känner som ja??? eller man e ensam..

ikväll ska ja o söt äta god kyckling i ugnen här e receptet.. bild kommer senare om det orkas med :)

God kyckling i ugn

Kommentarer
Postat av: Fia

trist att du inte kan skriva det du vill..men försök strunta i det,det är ju DIN blogg. Din huvudvärk kommer säkert gå över snart..jag hade samma problem men som tur var försvann det kring v.15 tror jag det var. Och nog kommer du våga visa magen,jag vågar ju=) Du kommer bli så fin så...

2009-01-12 @ 19:09:32
URL: http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: Fia

Ok på så vis..det lät inge vidare..Jag tog iaf bort din kommentar så den kommer inte synas oavsett.Vilken vecka är du i nu? Jag tror inte nått kommer hända med erat lilla frö,nu har det ju satt sig fast där inne och kommer säkert stanna tiden ut,vips så sitter ni där och är nyblivna föräldrar=) Förstår att ni oroar er samtidigt som ni lär känna en enorm glädje..koncentrera er mest på glädjen tycker jag,annars tar det så mycke kraft från en. Själv kan jag inte fatta att vi har så pass få veckor kvar innan det vankas bebis=) Stort lycka till och hojjta bara till om du kanske vill köpa lite babykläder sen,för våran kommer nog hinna växa ur det minsta när det är dags för er..Kram Kram

2009-01-12 @ 22:39:15
Postat av: Mirka

Ja, det här med att vara gravid kan ibland luta åt att bli en tävling i vem som har det värst... samma sak gäller ju förlossningar..MEN man får ont ibland och det är besvärligt. Ibland är det skönt att klaga av sig även om man sprudlar av lycka. Du vet ju bäst själv hur du känner dig i din graviditet. Och foglossning är minsann inge skoj alls. Försök att förebygga det så tidigt det går säger jag bara. Talk to the sjukgymnast, de vet allt o lite till!



Och du, jag gick runt i fula gamla kläder för nån vecka sedan tills jag insåg att, hallå varför ska jag gömma mig i dessa paltor? Då kände jag mig riktigt tjock! Man behöver inte handla alla kläder på mamma-avdelningar och man mår SÅÅÅ mycket bättre i slutet av graviditeten om man kan känna sig lite snygg i nånting. Unna dig! Jag kör mycket på långa baslinnen och sedan nån kofta över. Sådana kläder kan man säkert ha även efteråt sedan.



Nähe, nu blev det lite långt det här. Hoppas du har det bra och tack för receptet!

2009-01-12 @ 23:57:25
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Ina

Gnäll på säger jag bara! Jag gnäller som bara den, finns ingen som det kan vara så synd om som en gravid kvinna ;)

Nå väl skallabanken kommer förhoppningsvis försvinna det satt i länge på mig. Foglossning fick jag oxå tidigt och blev sjukskriven, har tyvärr inte försvunnit men foglossningsbälte hjälper. Jag kände min fluffig o tjock innan magen syntes ordentligt och man såg att det var en bebis o inte fett. Struttar glatt runt i shorts o bikiniöverdel och små ler lite åt alla som lämnar väg åt en "stackars" höggravid kvinna :)

Hoppas du har det så gott du kan.

Kram Ina

2009-01-13 @ 02:39:03
URL: http://mumfor2.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0