★ Mamma till 4 pojkar & livet på landet ★

Har din katt försvunnit??

Va ju på gekås idag o när ja körde hem därifrån så såg jag ngt som låg vid sidan av vägen, såg ut som en boll. men med andra färger Väne o körde tbx o där låg en riktigt smal o undernärd katt. Den sprang iväg men ja gick efter (körde ju moppe så ställde den vid sidan) Till slut fick jag tag på katten, den jamade o va riktigt smal, men inte skadad som ja trodde från början. Tänkte direkt att detta e en sk sommarkatt som ngn bara lämnar för o få klara sig sj.
Tog med den i min jacka, o hade ju en kasse med saker från gekås som ja plockade ut lite saker från o han fick ligga i den med min jacka, helt slut så stretade han inte emot allt för mkt. Åkte de 6 km till Slöinge djursjukhus med katten i en plastpåse på en moppe.. Men det gick bara bra, men de kunde inte hjälpa mig, de ringde katthemmet i slöinge o h0on hade full *no surprise* Fick åka hem med katten, ytterligare 1 ½ mil. Katten låg bra i påsen. sen när ja kom hem fick den in i tvättrummet o fick vatten o lite mat. Men shit så kelig den va, o nu såg ja att det va en okastrerad hankatt. När ja satt mig direkt på golvet så la han sig direkt i mitt knä för han sökte efter värme då han va så tunn o inte kunde behålla den sj. o han kelade till tusen.
Ringde polisen o de la in honom som upphittad o att ja hade honom, mer kunde de tyvärr ej göra, fick ett nr till katthemmet i halmstad o ringde dit. de hade såklart fullt där med *alla katter blir övergivna nu* fick höra några tråkiga saker som hänt med katter de senaste dagarna av henne ja pratade med
Hon fick iaf mitt nr o så, o sa att skulle jag verkligen inte kunde behålla katten så länge så kunde hon ju hämta den men att de egentligen inte hade plats. Så nu ligger han i tvättrummet o har ätit mkt mat *men ej vräkt i sig* Dricker bra med vatten o vilar upp sig i den goa fleece filten
Det va det!!! Har satt in annons på blocket med om ngn saknar sin mise. Fick ett svar men det va inte han de sökte tyvärr. Får fortsätta hoppas.
Här kommer bilder på misen Tror ja glömde tillägga att han e ca 1 år gammal!






Hittade btw en hel del saker på gekås som;
  •  2 par snygga jeans, *köpte två likadana*
  • En munktröja
  • Strumpor
  • Trosor
  • Bh
  • Hund bajspåsar
  • Hushållssaker
  • Doftsaker till huset
  • Nja har säkert glömt ngt men det får ja skriva upp senare isf
Ne nu kommer snart han som ska köpa den blå hörnsoffan, lite extra cash behövs alltid

Kommentarer
Postat av: Marsch

Vad fint av dig att ta hand om honom så länge! Tänk om fler gjorde det, eller ja, tänk om folk gav fan i att överge sina små kissar helt enkelt... De som tar sommarkatter borde lynchas. Hoppas någon saknar honom. Han ser ung och fin ut. :-)

2008-08-28 @ 17:09:01
URL: http://marschs.blogg.se/
Postat av: sandra

Stackars liten, tur du hittade honom!

2008-08-29 @ 17:42:35
URL: http://www.mammajoelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0